Sunday, April 30

Another long weekend

Don't you just love this country? There are always public holidays which makes it so great! Haha.

This week is more of like a "spending time in town" kinda thing. Last week I was in Penang for a short vacay-cay. Didn't do much actually. Just walked round, looked for stuff to eat, dragged our feets here and there, eat again. All we did was really just eat and eat most of the time. My stomach was literally bout to explode from all those food we stuffed our face with.

www.adlexus.com

Visited few places, the usuals in Penang. Didn't really plan on where to go cause we just wanted to make the trip more of like a random thingy.

 www.adlexus.com

Didn't really take much pictures either. Brought a camera together with me but nah, just used to snap a little stuff and nothing much. Hahaha.

On another note, I'm currently at Starbucks, Tropicana Mall typing this out and there's this one guy beside me who I find so freaking irritating like for real.

I'm guessing he is doing his work here cause I over heard him having some call about his project and stuff, but the thing that is getting on my nerves is how he eats his nuts. Yes eating nuts which is driving me nuts! Hahaha. He chews kinda loud, he just keeps shoving them down like he has not eaten nuts for the longest time ever! I know it may sound like something small to you or what's the issue of someone eating nuts but I'm not sure why it just gets to me. Maybe cause I don't eat nuts like he does? Hahaha.

These days I tend to get irritated by the smallest thing. Is this a sign of some mid life crisis? Gosh no. I can't be facing it! I shall not accept that fact!

Last Thursday my company had their monthly town hall and they decided to give out some token of appreciation to staff who've been in the company for 2 years (since we started). I've been here for the pass 1 year and 10 months. While I was at the event, I realised there were many things I love and still do about this place and I'm not sure how am I going to part with it if I had to. I mean, I've literally seen this company grow from the start till today and so much has change. So I'm just thinking, if the day does come for me to move on, how would I react and feel? How would the people around me feel and react? Would I be missed? Would I  be appreciated? I don't know. I'm not saying I'm gonna leave anytime soon but it is just something which I've been thinking. After years of working for a few different company, I've never been so attached to a company like this. I just feel connected some way, some how. Maybe cause I've been with it since the beginning and you tend to have a special bond with the people? Sorry this may sound a bit of a drama-to-be show but yea.

There are times I totally hate the place but most of the time which is around 80% I just love it. I don't mind putting in more time for it and ensuring I give my best. I've had people telling me how awesome it is to be me, to be able to see a company grow thus far and be part of it. Somehow it does make me feel proud in certain ways.

But yea, we all have to move on one day sooner or later. Unless its written in the stars? LOL.

Here's a favourite song from my favourite singer.

 

Friday, April 21

Dory

I'm really trying hard to keep this place alive honestly. I'm also getting the momentum back to keep updating. I remember when I first started blogging (which was like 9 years ago) I would update every single day! Too free I guess back then. Hahaha.

Its Friday how happy I am that it's Friday.

Will be heading to Penang this weekend for a well deserve break. Don't think I've traveled anywhere since my last trip to Langkawi last year.

I'm cutting down on all overseas trip for the year, cause as much as I want, I need to save more. Been spending quite a lot lately.

I'm also trying to start something new, new adventure, new venture, new phase in my work life. Hope it goes well and I can make something out of it.

I was supposed to write something else here but I've forgotten what was it. Sometimes I really have short term memory. Worst than Dory I think.


Sunday, April 16

1,100 strangers showing up for sex

Does the title of this post sound familiar? Perhaps some of you may have read it before but for those who've not, check it out here.

It talks about 1,100 strangers showing up at a guy's house for sex and the victim blames it on Grindr. The interesting part was it says the guy's ex was the one who is responsible for creating those fakes profiles on the app to lure men to his ex's house for sex. Is it true or not, well we're not sure but I feel there is a possibility for it.


Saturday, April 15

So sticky!

Honestly the title has nothing to do with this post. Hahaha! Just randomly wrote it to get your attention. Have I?

It's Saturday! Actually the only reason I'm kinda happy its the weekend is that I don't have to be awake in the morning, but other than that, nothing else really matter as I still work during the weekends may it be from home or office. Yup I do. Well, sometimes I do blame myself for it. It is like "who ask you to work in this industry?, Padan muka!" you know what I mean? Hey, working in an e-commerce is a trend but if you're not ready to face the working life of it, better don't even think of joining.

Wednesday, April 5

What's next?

Gosh it's April!

Achieved another mile stone. Hosted an event with a total estimated pax of slightly above 300 humans. It was certainly an exciting night and I did receive compliments from the team and even the Dato. So good to hear all those positive feedback although I know there's still room for improvement.